Våra försiktighetsåtgärder för att minska smittspridningen i samhället följer myndigheterna och kommunkoncernens riktlinjer. Vi arbetar kontinuerligt med att utvärdera och hantera risker som kan uppstå och uppdaterar våra åtgärder därefter. På den här sidan samlar vi aktuell information om hur spridningen av covid-19 påverkar vår verksamhet. Sidan uppdateras löpande.
Tänk på att:
Du når oss lättast genom att:
Vi ber dig som har möjlighet, att i första hand skicka in din felanmälan via Mina sidor eller via Bostadsappen.
Just nu kan längre väntetider förekomma vid kontakt med kundcenter men även innan en felanmälan åtgärdas. Vi hanterar alla ärenden som kommer in i prioritetsordning och felanmälningar som inte är akut kan ta längre tid att få åtgärdad.
När du har sagt upp din lägenhet ska du vara beredd på att visa den för de personer som får erbjudande om att flytta in efter dig. Ett alternativ till en traditionell lägenhetsvisning är en digital visning.
Via funktionen videosamtal på din smartphone (Facetime eller Videosamtal) kan du visa lägenheten för den sökande utan att de fysiskt är på plats. Det går även bra att ta bilder eller filma lägenheten för att sedan skicka till den sökande.
Det viktigaste är att ni tillsammans kommer överens om hur ni ska gå tillväga!
Om ni går vidare med en fysisk visning är det viktigt att du skyndsamt kontaktar de personer som du ska visa lägenheten för om du har symptom på covid-19.
På kommunens webbplats ornskoldsvik.se Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. kan du följa utvecklingen och hur coronaviruset covid-19 påverkar kommunal verksamhet. Där finns även bra länkar till ytterligare information.
Tillsammans hjälps vi åt att minska smittspridningen, ta hand om dig ❤️