Felanmälan

Om det uppstår fel i lägenheten, tvättstugan eller i fastigheten där du bor ska du göra en felanmälan. Det anmälda felet åtgärdas av våra fastighetsvärdar alternativt en av Övikshems kontrakterade entreprenörer. Du informeras när felet är åtgärdat.

Digital felanmälan

Felanmälan via Mina sidor kan du göra dygnet runt.

Felanmälan via telefon

Vardagar 9-15 på tfn 0660-29 93 50.

Det här fixar du

Några av de vanligaste felen vi får in kan du själv lätt åtgärda.

Se filmerna "Det här fixar du".

Akuta fel på kvällar och helger när kundcenter har stängt

Om det uppstår ett akut fel när kundcenter inte har öppet ska du ringa fastighetsjouren på tfn 0660‑29 93 65.

Vid brott och brand ring 112.

Om du låst dig ute

Har du tappat dina lägenhetsnycklar ring kundcenter mellan kl. 09-15, övrig tid fastighetsjouren på tfn 0660-29 93 65. För upplåsning krävs legitimation av lägenhetsinnehavaren. Vid upplåsning av vaktbolaget tillkommer även en upplåsningskostnad som du antingen kan betala kontant eller via Swish.

Skadedjursbekämpning

Ring vår skadedjursbekämpare på tfn 0660-29 93 99. Saneringen är kostnadsfri för dig som hyresgäst.