Vanliga frågor om ersättningslägenhet

Här har vi sammanställt svaren på några vanliga frågor om våra ersättningslägenheter. Har du fler frågor är du välkommen att kontakta vår hyresgästsamordnare Hussam Rashed på tfn 0660-29 93 56, e-post hussam.rashed@ovikshem.se.

Kan jag få välja vilken ersättningslägenhet jag vill ha?

Vi har ett begränsat antal ersättningslägenheter och vi försöker så gott vi kan att tillgodose dina önskemål.

Finns det internetuppkoppling i ersättningslägenheten

Ja, det finns en fri internetuppkoppling på 10 Mbit/sek.

Är ersättningslägenheten möblerad?

Lägenheten har en grundläggande möblering. Tv och tv-bänk finns däremot inte. Har du särskilda frågor är du välkommen att kontakta vår hyresgästsamordnare.

Kommer mitt namn att sättas upp på dörren till ersättningslägenheten?

Nej, eftersom du inte har ett hyresavtal för ersättningslägenheten kommer vi inte sätta upp ditt namn på lägenhetsdörren. Vi kommer däremot att lägga in i våra datasystem att du bor i denna lägenhet under den tid som din lägenhet renoveras.

Kan jag få en bilplats i anslutning till ersättningslägenheten?

Om du får en ersättningslägenhet inom bostadsområdet Valhalla kan du behålla din ordinarie parkerinsplats. Får du en ersättningslägenhet i ett annat bostadsområde kan du kontakta vår hyresgästsamordnare för att boka en tillfällig parkeringsplats inom detta bostadsområde.

Finns det möjlighet att flytta sin fasta telefon till ersättningslägenheten?

Ja, det är möjligt. Tag kontakt med leverantören för din telefoni.

Får jag min post till ersättningslägenheten?

Nej, din post kommer att komma till din ordinarie lägenhet. Hantverkarna kommer att lägga den på bordet i köket eller på köksbänken. Du har möjlighet att hämta din post på vardagar efter kl. 16.30 samt under helger.

Hittade du den information du sökte?