Bostadskö och Mina sidor

  • Finns det någon nedre åldersgräns för att registrera sig som sökande?
    Nej, det finns ingen nedre gräns för att registrera sig i vår bostadskö. Däremot måste du vara 18 år för att kunna boka en bostad och ingå hyresavtal med oss.
  • Hur ofta måste jag uppdatera min kundanmälan?
    Det är viktigt att du uppdaterar din kundanmälan på Mina sidor minst en gång om året för att stå kvar i bostadskön. När du loggar in på Mina sidor uppdateras din kundanmälan med dagens datum.
  • Jag har beställt nytt lösenord via e-post, men det kommer inget mail. Vad gör jag?
    Kontrollera dina inställningar för skräpfilter. Har du lagt ett högt skräpfilter kan e-postmeddelandet hamna i papperskorgen.
  • Jag vill inte längre få e-post från Övikshem när en lägenhet har blivit ledig, hur gör jag då?
    Du loggar in på Mina sidor och klickar på rubriken Ändra under Mina profiler . Klicka därefter på knappen Rensa .
  • Kan barn stå i bostadskö hos Övikshem?
    Ja. Så fort barnet har fått ett personnummer kan man göra en kundanmälan.
  • Kan jag använda mina köpoäng för att söka bostad till någon annan?
    Nej, du kan inte överlåta dina köpoäng till någon annan. Dina köpoäng kan endast användas för att söka bostad till dig.
  • Mitt lösenord fungerar inte hur gör jag?
    När du loggar in via Mina Sidor är det viktigt att du skriver in samma användarnamn och lösenord som vid första inloggningstillfället. Du måste skilja på små och stora bokstäver i dina inloggningsuppgifter. Om du fortfarande inte kan logga in - beställ ett nytt lösenord via länken ” Glömt pinkod ” eller kontakta kundcenter .
  • Vad händer med mina köpoäng när jag skrivit på ett hyresavtal?  
    När du skrivit på det nya hyresavtalet nollställs dina köpoäng men du står fortfarande kvar i kön och kan samla nya poäng. Det är viktigt att du uppdaterar din kundanmälan på Mina sidor minst en gång om året för att stå kvar i bostadskön.
  • Vad händer om jag glömmer att uppdatera min kundanmälan?
    När du registrerat dig i bostadskön måste du förnya din kundanmälan minst en gång om året. Om du inte varit inloggad på tolv månader tappar du dina köpoäng och dina prenumerationer på lediga lägenheter upphör. Förnyelse av din kötid sker med automatik varje gång du loggar in på Mina sidor. Ta för vana att gå igenom dina kontaktuppgifter för att hålla dem aktuella. Du som har registrerat en e-postadress får som extra service en påminnelse via e-brev en månad innan tolv månader har passerat. Har du inte tillgång till dator är du välkommen att kontakta kundcenter så hjälper vi dig med uppdateringen.
  • Vad händer om jag inte svarar på ett erbjudande?
    Det är viktigt att du svarar på de erbjudanden du får för de objekt du anmält intresse till. Detta oavsett om du tänker tacka ja eller nej. Efter tre uteblivna svar försvinner din möjlighet att göra fler intresseanmälningar och du måste då kontakta vårt kundcenter. På Mina sidor ser du hur många ej svar du har kvar innan du spärras.
  • Vad krävs för att hyra hos Övikshem?
    Se vår uthyrningspolicy
  • Ändras mina adressuppgifter på Mina sidor automatiskt när jag flyttar in hos Övikshem?
    Ja, adressuppgifterna på Mina sidor ändras automatiskt. Kom ihåg att uppdatera dina kunduppgifter, telefonnummer, adress och e-postadress, om de ändras.