Övriga frågor

  • Får jag glasa in min balkong eller sätta upp markiser?
    Det är inte tillåtet att sätta upp egna markiser eller glasa in balkongen eftersom dessa åtgärder kräver bygglov. Är det så att du vill förändra något där du bor ska du alltid ta kontakt med din bovärd först.
  • Får jag renovera lägenheten själv?
    Ta alltid kontakt med din bovärd  om du vill förändra något i din lägenhet.
  • Hur anmäler jag fel i min lägenhet?
    Om du vill göra en felanmälan kan du gå in på Mina sidor och göra en felanmälan genom att fylla i formuläret under fliken Mitt boende eller ringa vår kundtjänst på telefon 0660-29 93 50.
  • Hur beställer jag extrautrustning till min lägenhet?  
    Se standardhöjande produkter i menyn till vänster.
  • Hur fungerar min tidsstyrda motorvärmare?
    Användarinstruktioner och kod får du av din bovärd.
  • Jag har upptäckt skadedjur i min lägenhet, vad gör jag?
    Du ringer direkt till vårt skadedjurbekämpningsföretag, telefonnummer 0660-29 93 99. Saneringen är kostnadsfri för dig som hyresgäst.
  • Kan jag själv välja elleverantör?
    Varje fastighet är knutet till en nätleverantör. Den del som du kan påverka är hushållsströmmen. Jämför priser och villkor och välj sedan den elleverantör som passar dig bäst. Tänk på att du kan ha uppsägningstid till din elleverantör om du flyttar från lägenheten.
  • Kan Övikshem neka mig att göra bostadsbyte?
    För att vi ska kunna godkänna ett bostadsbyte måste det finnas skäl till varför bytet ska genomföras. Vi kan neka ett byte om någon av kunderna inte har skött sitt tidigare boende, om kunderna inte har ekonomiska förutsättningar för att klara av hyran, om bytet innebär en påtaglig olägenhet för oss eller om andra särskilda skäl talar emot bytet.
  • Nollställs mina köpoäng när jag byter lägenhet?
    Ja, registreringsdatumet för dina köpoäng nollställs när du byter inom Övikshem och har skrivit på avtalen.